:: 
Nyitólap

Tájékoztató a házhoz menő lomtalanításról

A lomtalanítási igények leadása 2021. május 3. - június 4.

Kistarcsán 2020. november elsejétől a hulladékszállítási közszolgáltatói feladatokat a Duna-Tisza Közi Hulladékgazdálkodási (DTKH) Nonprofit Kft. látja el a Zöldhíd B.I.G.G. Nonprofit Kft.-vel történt belső megállapodás alapján.

A közszolgáltatás keretein belül, a korábbi gyakorlatnak megfelelően, a lakosságnak továbbra is lehetősége van évente egy alkalommal térítésmentesen, maximum 2 m3 hulladék lomtalanítási szolgáltatást igénybe venni. A lakosság a szolgáltatás igénylését a településükre vonatkozó „lomtalanítási igények leadása” időpontjában adhatja le.

A közterületek rendjének és tisztaságának megőrzése érdekében lakossági igénybejelentés alapján, előre leegyeztetett – nem előre meghirdetett – napokon végzik a lomtalanítást. Kistarcsán 2021. május 3. és 2021. június 4. között lesz lehetőség a lomtalanítási igények leadására.

A településen a lomtalanítás várható időpontja 2021. május 24. – július 3. közé esik.

Az igénybejelentés feltételei:

Igénylést kizárólag a közszolgáltatásban nyilvántartott és szerződött, aktív (a szolgáltatást nem szüneteltető), közüzemi díjhátralékkal nem rendelkező ingatlanhasználók nyújthatnak be.

Fontos! Lomtalanítási igényét KIZÁRÓLAG a településére vonatkozó "lomtalanítási igények leadása" időpontjában adhatja le, ettől eltérő igénybejelentést nem áll módunkban fogadni.

Az igénybejelentés történhet:

  • a https://www.zoldhid.hu/ weblapon található „Lomtalanítás” gombra kattintva, és az ott található elektronikus űrlap kitöltésével,
  • személyesen az ügyfélszolgálati irodák nyitvatartási idejében, amelyről a https://www.zoldhid.hu/ honlap „Ügyfélszolgálat” menüpontja alatt tájékozódhat (az azonosítás ügyfélszám alapján történik),
  • a honlapról letölthető formanyomtatvány segítségével, amelyet postai úton (2100 Gödöllő, Dózsa Gy. utca 69.) vagy a lomtalanitas@zoldhid.hu e-mail címre kérjük megküldeni. (KIZÁRÓLAG a megfelelően kitöltött igénylő lapokat dolgozzák fel és igazolják vissza).
  • lomtalanítási igénybejelentő lap letölthető a cikk alatt.

 Lomtalanítás folyamata:

  1. Lomtalanítási igény benyújtása.
  2. Közszolgáltató visszajelzi a teljesítés dátumát és várható időpontját.
  3. A visszaigazolt dátumon a közszolgáltató jelentkezik a regisztrált címen. A társaság dolgozói maximum 5 perc várakozás után távoznak a helyszínről.
  4. A lakos az ingatlanon belül tárolja a lomhulladékot, amelyet a gépjármű érkezésekor átad a személyzetnek (HT. 40 § 3. bekezdés alapján).
  5. Ügyfél aláírásával igazolja a lomtalanítás elvégzését.

A lomtalanítás időpontjának pontos meghatározása a fentiek és a szolgáltató belső járattervének figyelembevételével történik. A megkeresés beérkezését követően az erőforráshoz igazított, optimális begyűjtési terv készül, majd visszajeleznek a megadott elérhetőségek valamelyikén. A visszaigazolt napon a társaság kollégái a bejelentő által megjelölt címen fognak jelentkezni.

Az ingatlanhasználó akadályoztatása esetén, megbízottja is jogosult átadni a közszolgáltató részére a lomhulladékokat.

Lomnak minősül a lomtalanítás során átvett olyan háztartási hulladék, amely a közszolgáltatás keretében rendszeresített gyűjtőedény méreteit meghaladja.

Lomtalanításkor átadható hulladékok:

  • bútorok (asztal, szék, szekrény, ágy, komód stb.) szétszerelt, mozgatható állapotban,
  • egyéb, fából készült tárgyak, amelyek a méretük miatt nem férnek el a hagyományos gyűjtőedényben,
  • szőnyeg, padlószőnyeg, matrac, ágynemű, textil, ruhanemű,
  • műanyag (linóleum) padlók, kerti bútorok, műanyag medencék, műanyag játékok,
  • KIZÁRÓLAG személygépkocsi, kerékpár, motorkerékpár gumiabroncsok (háztartásonként max. 4 db).

Lomtalanításkor nem szállítják el az alábbi hulladékot:

  • vegyes települési hulladék (kommunális, háztartási),
  • zöldhulladék,
  • szelektíven gyűjthető üveg, műanyag, papír hulladék,
  • veszélyes hulladék (festék, hígító, vegyszer, oldószer, fénycső, elem, akkumulátor),
  • hungarocell, fáradt olaj, tintapatron,
  • inert hulladék (építési törmelék, bontásból származó anyag, csempe, járólap),
  • nagyméretű gumiabroncsok (teherautó, munkagép stb.),
  • elektronikai hulladék (begyűjtése egyedi szervezés alapján).

A lomhulladék hatékonyabb elszállítása és a szétszóródás megakadályozása érdekében a nagydarabos lom (pl. bútor) kivételével a lomhulladék kizárólag bezsákolva, kötegelve adható át a Közszolgáltatónak. Az ettől eltérő módon átadni kívánt hulladék elszállítását a Közszolgáltató megtagadhatja.

Amennyiben az ingatlanhasználó részéről a Közszolgáltatóval közösen egyeztetett időpontra nem történik meg a hulladék átadása, és ezért a lomtalanítás meghiúsul, abban az esetben új időpont egyeztetés már nem lehetséges!

A bejelentés nélkül történő hulladék közterületre történő kihelyezése illegális hulladéklerakásnak minősül, ami szabálysértési bírság kiszabásával jár. A közterületre kihelyezett hulladékot nem szállítják el!

 

További kérdés esetén keresse fel ügyfélszolgálatunkat!

 

Zöld Híd B.I.G.G. Nonprofit Kft.

2100 Gödöllő, Dózsa György út 69. (VÜSZI Irodaház)

Hétfő: 7:00–12:00, 12:30–19:00
Csütörtök: 8:00–12:00, 12:30–16:00

+36-28-561-200 ugyfelszolgalat@zoldhid.hu, zhbigg@zoldhid.hu, www.zoldhid.hu   

Tetejére
Az oldal működéséhez elengedhetlenül szükséges sütik engedélyezése
Statisztikai sütik használatának engedélyezése
Közösségi portál kapcsolat használatának engedélyezése