:: 
Nyitólap » Település » Hírek » Országos, közérdekű hírek

Hasznos tanácsok az SZJA-bevallási tervezethez

Az szja-bevallási tervezet már két hete elérhető a webes felületen. A tervezetet érdemes átnézni, összehasonlítani a munkáltatóktól, kifizetőktől kapott igazolásokkal, és szükség esetén módosítani, majd beküldeni. A jóvá nem hagyott tervezet – az egyéni vállalkozók, a mezőgazdasági őstermelők és az áfafizetésre kötelezettek kivételével – a május 20-ai határidő lejártát követően automatikusan bevallássá válik.

Aki olyan jövedelmet is szerzett tavaly, amelyről a NAV-hoz nem érkezett kifizetői adatszolgáltatás (például magánszemélytől ingatlan-bérbeadásából származó jövedelem), annak a bevallási tervezetet ki kell egészítenie.

Ha a bevallásban szerepel fizetendő személyi jövedelemadó vagy szociális hozzájárulás, és ezek összege nem több mint 200 ezer forint, akkor – egyéni vállalkozók és az áfás magánszemélyek kivételével – idén is kérhető, akár 6 havi pótlékmentes részletfizetés, amit a bevallásban (81. sor) kell jelölni. Az első részlet befizetésének határideje 2020. május 20.

Ha a tervezetben visszaigényelhető adó szerepel, akkor a visszautaláshoz meg kell adni a bankszámlaszámot vagy a postai címet, attól függően, hogy miként szeretné visszakapni az adózó az év közben többletként befizetett adót. Ha valaki tavaly több önkéntes pénztárnak is fizetett, a bevallásban kell jelölnie, hogy melyik pénztárhoz kéri a visszautalást.

Akik papíralapon adják be bevallásukat, alá kell írniuk a főlapot, különben a bevallás érvénytelen.

Az szja 1+1 százalékáról mindenki nyilatkozhat akár a webes felületen, akár papíralapon, melyet postán is beküldhet a NAV-hoz. Ha a munkáltató vállalja a rendelkező nyilatkozatok összegyűjtését, akkor a munkavállalóknak a nyilatkozataikat május 11-éig kell átadniuk a munkáltatók részére. 

A tervezet kiegészítésében, módosításában, a bevallás elkészítésében segíthet a NAV honlapján elérhető „Gyakori kérdések és válaszok az szja-bevallásról” című tájékoztató (https://nav.gov.hu/data/cms519064/039_UTF_1350_GYIK2_2020_Internet_20200316.pdf).

Az adóügyek döntő többsége elektronikusan is intézhető, ezért a hivatal kéri ügyfeleit, hogy válasszák az elektronikus vagy telefonos ügyintézését, elkerülve a személyes megjelenést és a sorban állást. A NAV Általános tájékoztató rendszere, a NAV Infóvonal a 1819-es telefonszámon ingyenesen hívható.

Ha az ügyfelek mindenképpen szükségesnek érzik a személyes megjelenést, foglaljanak időpontot!

2020. április 1.

 

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Tetejére
Az oldal működéséhez elengedhetlenül szükséges sütik engedélyezése
Statisztikai sütik használatának engedélyezése
Közösségi portál kapcsolat használatának engedélyezése