:: 
Nyitólap » Település » Hírek » Régió hírei

Érintésmentes kézbesítés bevezetése a Magyar Postán

Közös érdekünk, hogy mindent megtegyünk a fertőzésveszély kockázatának csökkentéséért, ügyfeleink, valamint munkatársaink egészségének védelme érdekében.

A kialakult járványügyi helyzetre tekintettel a 84/2020. (IV. 3.) Kormányrendelet alapján a könyvelt levélküldemények, hivatalos iratok és csomagok esetén különleges, érintésmentes kézbesítést vezettünk be 2020. április 6-tól visszavonásig, mely az alábbiakat jelenti:

Az ajánlott levélküldeményeket személyes átvétel helyett, aláírás felvétele nélkül levélszekrénybe kézbesítjük.

A tértivevényes levelek, az értékbiztosított levélküldemények, a hivatalos iratok és csomagküldemények kézbesítésekor a kézbesítő megfelelő távolságból egyezteti és rögzíti az átvételhez szükséges kötelező adatokat, azonban aláírást nem kér, a kézbesítési okiratot vagy a PDA-t, illetve a papíralapú tértivevénylapot az ügyfélnek nem adja át. A küldeményt ezt követően az ügyféllel közösen meghatározott helyre teszi.

Hatósági házi karantén (a továbbiakban együtt: karantén) esetén a levélszekrény útján nem kézbesíthető küldeményeket a karantén ideje alatt a címen nem kézbesítjük, hanem postahelyen megőrizzük. A küldemények kézbesítését a karantén lejáratát követően kíséreli meg a posta - a szokásos szabályok szerint -, és sikertelen kézbesítés esetén őrzi azokat a szolgáltatási szerződésnek megfelelően a letéti idő utolsó munkanapjáig.

Postahelyi átvétel esetén (melybe beleértendő a fiókbérletre címzett könyvelt küldemények átvétele is) a kézbesítés ideje alatt szintén szükséges a biztonsági távolság tartása kollégáinktól, egészségünk megóvása érdekében. Könyvelt küldemények átvételekor a postahelyen ebben az esetben sem rögzítünk aláírást.

A dokumentum menedzsment szolgáltatás esetén is az érintésmentes átvételre vonatkozó szabályok érvényesek, így amennyiben a címzett veszi át a csomagot, akkor a kézbesítő munkatársunk a feladónak visszaforgatandó dokumentumra az átvevő nevét és a „POSTA” jelzést írja. A szolgáltatás igénybevételekor kérjük, vegye figyelembe, hogy az átmeneti időszak alatt nem áll módunkban ettől eltérően eljárni.

Tájékoztatjuk továbbá, hogy a küldemények postakész borítékokban levélgyűjtő szekrénybe dobva is feladhatók, ha a feladáshoz csak a borítékon szereplő szolgáltatásokat veszi igényb

Amennyiben a küldeményt fizetési kötelezettség terheli, kérjük, hogy részesítsék előnyben a bankkártyás fizetés lehetőségét.

Kérjük, hogy mindannyiunk érdekében fokozottan tartsuk be a szükséges óvintézkedéseket, vigyázzunk egymásra.

Kérdés esetén, kérjük, forduljon személyes kapcsolattartójához! További információkat talál honlapunkon is.

Üdvözlettel:

Magyar Posta Zrt.

Tetejére
Az oldal működéséhez elengedhetlenül szükséges sütik engedélyezése
Statisztikai sütik használatának engedélyezése
Közösségi portál kapcsolat használatának engedélyezése